Tyskland är det 40:e landet i Junior ESC

Det har blivit en grå fläck mindre på Juniorkartan efter tyskarnas besked.

Antalet nationer som någon gång under årens lopp deltagit i Junior Eurovision Song Contest är nu uppe i exakt 40.

För närvarande ser det ut så här:

Listan över deltagare är en blandning av idag ännu aktiva länder och sådana som varit med tidigare år men inte längre. Här ingår exempelvis Schweiz som bara deltog 2004 och aldrig mer, samt den sedan länge upplösta unionen Serbien-Montenegro.

Nykomlingen Tyskland är det 40:e landet genom tiderna att delta i jESC. Som mest vid en och samma tävling har det varit 20, det inträffade 2018 i Minsk i Vitryssland.

Originalutgåvan ESC har under åren haft totalt ett 50-tal länder som medverkat. Som mest har det varit 43. Så var fallet i Belgrad 2008, Düsseldorf 2011 och i Lissabon 2018.

Kommentarer

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
    1) Love Spells
    2) lösning och botemedel mot all sjukdom
    3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
    4) Äktenskapstavlar
    5) Graviditetsförtrollning
    6) Breakup Spells
    7) Döden
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
    via {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera
  2. Min man lämnade mig och våra två barn för en annan kvinna i 6 månader. Jag försökte vara stark bara för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta. Jag blev sårad och förvirrad. Jag behövde hjälp, så jag gjorde en research på internet och hittade en sida där jag såg folk prata om Dr Ilekhojie och hur han hjälper människor. Jag kontaktade honom och han gjorde en försoningstroll på mina vägnar. Till mina överraskningar kom min man tillbaka hem efter några dagar. Det var så vi återförenades igen och det var mycket kärlek, glädje och frid i familjen. Du kan också kontakta Dr Ilekhojie om du har liknande problem angående ditt äktenskap eller förhållande. Hans e-post; gethelp05@gmail.com eller Whatsapp +2348147400259

    SvaraRadera
  3. Jag blev avvisad av min man på 4 år, det gör så ont att ha blivit försummad hela tiden, jag konfronterade min man och han sa att det inte fungerar och behöver en skilsmässa.. Jag kände mig deprimerad och behövde en lösning eftersom jag älskar honom så mycket. Jag gick online för lösning eller rådgivning när jag snubblade över en sida med omdömen. Människor med liknande problem som mitt. Jag hade turen att en kvinna lämnade ett mejl som jag kunde kontakta, jag tog ett djärvt steg för att jag var så deprimerad och känner för att dö. Jag kontaktade Dr Ilekhojie som utförde en försoningsbesvär åt mig och min man kom hem och bad om min förlåtelse. Det är våra 3 månader tillsammans idag efter att försoningsbesväret gjordes och min man har aldrig ändrat sig mot att älska mig.. kontakta Dr Ilekhojie idag via e-post: (gethelp05@gmail.com) eller WhatsApp/ring detta nummer +2348147400259

    SvaraRadera
  4. Jag är nöjd med hur jag litade på att Dr Ilekhojie skulle få tillbaka min före detta man efter nästan ett års separation. Innan jag träffade Dr Ilekhojie, sökte jag på många webbplatser och letade efter sätt att få tillbaka min före detta man efter att han bad om att få skilja mig utan någon anledning. Jag var förkrossad men Dr Ilekhojie gav mig hopp och försäkran om att han kommer att föras tillbaka till mig. Efter att han gjort försoningsbesväret ringde min man efter två dagar och bad att få komma tillbaka hem till mig och våra fyra barn. Dagen efter kom han hem och jag var väldigt glad över att få träffa honom igen. Jag använder detta sätt för att uppskatta Dr Ilekhojie för vad han gjorde för mig och för att hjälpa så många andra människor. Jag lämnar hans kontakt så att du kan nå honom om du har liknande problem. Whatsapp +2348147400259 eller e-post: /gethelp05@gmail.com)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar