Mello - bäst på tv

TV i första hand Vi testade Twitters omröstning och fick svar och resultat, om än ovetenskapligt.

Frågan som ställdes under fem dagar var:

De allra flesta tänker alltså se Melodifestivalen på tv i februari och mars nästa år, 75 procent av de som svarade. Att det är en så pass betydande majoritet förklaras förstås av att turnén inte är landsomfattande. Trots allt besöks ju bara sex av landets 290 kommuner. 25 procent har för avsikt att se det hela live i någon av värdstäderna. Som tur var valde ingen att helt dissa kommande Mello.

Ett ganska väntat resultat av omröstningen måste sägas, och då deltog bara 13 individer under fem dagar. Detta var första gången ESCsverige testade Twitters röstnings-verktyg. Något som kräver att våra besökare har ett eget konto, annars går det inte att rösta. Då kan man tänka sig att många föll bort - de som egentligen ville säga sitt men inte var intresserade av att skaffa Twitter.

Resultatet är givetvis inte statistiskt säkerställt med ett sådant litet underlag och så kort tidsperiod. Undersökningen är därigenom helt ovetenskaplig.

Kommentarer