Klara väljer Mello före "Idol"

19-åriga Klara Hammarström är en av nykomlingarna i kommande Mello. Vi tog oss en närmare koll.

Med flera SM-guld från ridsportens värld och medverkan i realityserien "Familjen Hammarström" på SVT har musiken tagit över allt mer. Närmast på tur står deltävling 2 i Göteborg 8 februari med bidraget Nobody, den beskrivs som en up-tempo arenalåt. Att tacka ja till Melodifestivalen var inget svårt beslut:

TV4 har ringt om Idol sedan jag fyllde 16 och har kommit till skolan och sagt att jag är det bästa som de har sett någonsin men jag vill inte göra Idol.

Jag vill inte bli Idol-Klara eller komma dit med någon snyfthistoria att jag ska vinna för att jag har nio syskon. Men vi har pratat om Melodifestivalen 2020. Det är ett mål på min lista."

Detta sa Klara Hammarström i en intervju i Expressen tidigare i år. Och nu är målet nått - Mello nästa! Debuten sker alltså med Nobody som hon själv, låtskrivarna Erik Smaaland och Palle Hammarlund står bakom.

I somras släpptes singeln Break Up Song och i höstas kom uppföljaren You Should Know Me Better.

Läs om andra Melloaktuella:
Ska 2020 bli Mariettes år? ⇨
Nanne tillbaka efter längsta pausen hittills ⇨
Thorsten Flinck återvänder till Melodifestivalen ⇨
Linda Bengtzing gör sin sjunde Mello ⇨

Så här såg det ut när Klara gjorde sin senaste låt i fyrans spelprogram "BingoLotto".


Kommentarer