Tjejerna äger Mello 2

Tvärtemot förra veckan är det tjejerna som har de bästa låtarna i andra deltävlingen.

Får ESCsverige bestämma blir kommande lördag kvinnornas kväll. Samtliga fyra på vår avancemang-lista är av samma kön. Överlag skulle vi vilja säga att Göteborg har starkare låtar än Linköping. Från deltävling 2 vill vi helst ha Linda Bengtzing och Klara Hammarström direkt i final.

Så här tänkte vi:

  Alla mina sorger ⏵ Linda Bengtzing  Final
Schlageraktig pop åt det något fränare hållet. Det är inte varje dag man stöter på den sortens musik 2020. Tänker man Eurovision är denna typ av musikstil ännu mer sällsynt.

  Nobody ⏵ Klara Hammarström  Final
Veckans positiva överraskning. Den låt som är mest up-to-date och internationellt gångbar (läs ESC). Kul att just det bidraget levereras av en av Mellos nya förmågor.

  Kingdom Come ⏵ Anna Bergendahl  AC
Country-stuk återigen men kanske inte lika tydligt som förra året. Sticker ut med sin egna stil även om vi alltid haft svårt för vibratot Anna äger.

  Bulletproof ⏵ Dotter  AC
Tilltalande modernt sound men bidraget kräver faktiskt mer än en genomlyssning. Så det återstår inget annat att göra än att ge den en chans till.

Den som ligger närmast till att utmana tjejerna är Méndez & Alvaro med Vamos amigos. Helt okej latino men alldeles för slätstruken för vår smak. Övriga två får svårt att ta sig vidare, det har varit helt omöjligt att bedöma Flincks låt som vi ju vet inte längre tillhör honom. Paul Rey flirtar lite för mycket med senaste ESC-vinnaren Arcade, och det funkar sällan.

Lyssna på 1 minut av alla sju låtar i Melodifestivalens andra deltävling!

SVTPlay.se  

Kommentarer

  1. Och precis som förra veckan håller jag inte med. Paul har bästa låten hittills i Mello i år. Kommer alla ggr gå direkt till final. Jag hoppas Anba Bergendahl blir den andra finalisten men skulke inte förvåna mig om Klara eller Mendez/Alvaro tar den heller. Tror dessa blir topp 4 iaf på ett eller annst sätt.

    SvaraRadera
  2. Ingen låt satte sej men jag behöver mer äen en minut,,, måste jag bestämma mej nu tror jag på AnnaB å KlaraH i finalen. Gillar TorstenF låt men gissar att den blir på helt annat sätt med JanJ. ^_^

    SvaraRadera
  3. Kim Thomassen. Til finalen i MF har jeg "Nobody" og "Alla mina sorger" samt anden chancen, "Kingdom Come", og "Vamas Amigos". Den bedst af de 7 sange er "Nobody som jeg tror kan får en god placering i MF.

    SvaraRadera
  4. Hola Amigos!

    Av vad jag önskar
    Final: Anna Bergendahl "Kingdom come"
    Final: Paul Rey "Talking in my sleep"

    Av vad jag tror
    Final: Linda Bengtzing "Alla mina sorger"
    Final: Mendez feat. Alvaro Estrella "Vamos Amigos"
    (Vart rösterna går i soffan hemma hos typ)

    SvaraRadera
  5. Till finalen tycker jag Anna Bergendahl och Klara Hammarström. Till andra Chansen Paul Rey och Mendes\Alvar,o.

    /frederik

    SvaraRadera

Skicka en kommentar