Färre såg andra Mellodeltävlingen

Jämfört med premiären i Linköping tappade omgången i Göteborg 145 000 tittare.

2,7 miljoner (2 706 000) valde att följa deltävling 2 från Scandinavium. En nedgång från 2 850 000 helgen före. Ändå är ingen skada skedd, festivalen i lördags var landets mest sedda tv-program under mätperioden 3-9 februari. Undantagna är nyhetsprogrammen vars tittarsiffror inte tagits med.

TV-toppen vecka 6:

  1. Melodifestivalen (SVT1) 2 706 000
  2. På spåret (SVT1) 2 434 000
  3. Skavlan (SVT1) 1 662 000
  4. Antikrundan (SVT1) 1 474 000
  5. Husdrömmar (SVT1) 1 285 000
  6. Så ska det låta (SVT1) 1 081 000
  7. Auktionssommar (SVT1) 1 067 000
  8. Längdskidor (SVT1) 1 077 000
  9. Auktionssommar (SVT1) 1 034 000
10. Sveriges mästerkock (TV4) 1 031 000

Kommentarer