Efter bottennoteringen i Malmö hämtade sig Mello något i Örnsköldsvik. En liten uppgång noteras.
2 858 000 tittade på sista deltävlingen i lördags mot 2 830 000 som följde deltävling 3. Ökningen på knappt 30 000 är försumbar, men det är åtminstone plus.
Melodifestivalen är fortsatt det mest sedda tv-programmet i landet just nu.
Förra veckans topp tio talar sitt tydliga språk. I MMS mätningar ingår även nyhetsprogram, de redovisas dock inte här:
1 Mello del 4 2 858 000 SVT1
2 På Spåret 2 128 000 SVT1
3 Skavlan 1 444 000 SVT1
4 Antikrundan 1 396 000 SVT1
5 Så Ska Det Låta 1 288 000 SVT1
6 Vinter-OS 1 244 000 Kanal 5
7 Veckans Brott 1 221 000 SVT1
8 Uppdrag Granskning 1 080 000 SVT1
9 Vinter-OS 1 070 000 Kanal 5
10 Husdrömmar 1 064 000 SVT1
Mello håller ställningarna även i år, på sikt finns dock en statistiskt säkerställd nedgång av antalet tittare. Förra årets sista deltävling samlade 3 407 000 och 2016 låg tittarsiffran för motsvarande omgång på 3 079 000.
Några slutsatser går inte att dra förrän allt är över och finalen avgjord. Det är ju mycket möjligt att intresset för Mello bara är inne i en tillfällig dipp. Kanske förra året lockade ovanligt många och årets upplaga mer liknar 2016.
Andra Chansen och finalen återstår. Så här många såg dem de senaste två åren:
2017;
Andra chansen 3 097 000 (röster tele, sms. app: 7,2 milj)
Finalen 3 750 000 (röster tele, sms, app: 13,5 milj)
2016;
Andra chansen 2 921 000 (röster tele, sms, app: 6,0 milj)
Finalen 3 464 000 (röster tele, sms, app: 12,6 milj)
2 858 000 tittade på sista deltävlingen i lördags mot 2 830 000 som följde deltävling 3. Ökningen på knappt 30 000 är försumbar, men det är åtminstone plus.
Melodifestivalen är fortsatt det mest sedda tv-programmet i landet just nu.
Förra veckans topp tio talar sitt tydliga språk. I MMS mätningar ingår även nyhetsprogram, de redovisas dock inte här:
1 Mello del 4 2 858 000 SVT1
2 På Spåret 2 128 000 SVT1
3 Skavlan 1 444 000 SVT1
4 Antikrundan 1 396 000 SVT1
5 Så Ska Det Låta 1 288 000 SVT1
6 Vinter-OS 1 244 000 Kanal 5
7 Veckans Brott 1 221 000 SVT1
8 Uppdrag Granskning 1 080 000 SVT1
9 Vinter-OS 1 070 000 Kanal 5
10 Husdrömmar 1 064 000 SVT1
Mello håller ställningarna även i år, på sikt finns dock en statistiskt säkerställd nedgång av antalet tittare. Förra årets sista deltävling samlade 3 407 000 och 2016 låg tittarsiffran för motsvarande omgång på 3 079 000.
Några slutsatser går inte att dra förrän allt är över och finalen avgjord. Det är ju mycket möjligt att intresset för Mello bara är inne i en tillfällig dipp. Kanske förra året lockade ovanligt många och årets upplaga mer liknar 2016.
Andra Chansen och finalen återstår. Så här många såg dem de senaste två åren:
2017;
Andra chansen 3 097 000 (röster tele, sms. app: 7,2 milj)
Finalen 3 750 000 (röster tele, sms, app: 13,5 milj)
2016;
Andra chansen 2 921 000 (röster tele, sms, app: 6,0 milj)
Finalen 3 464 000 (röster tele, sms, app: 12,6 milj)
Kommentarer
Skicka en kommentar