Mellofinalen årets mest sedda tv-program

Förra året lyckades Melodifestivalen locka fler tittare än Kalle Ankas jul.

När tv-året summeras brukar Mellofinalen oftast hamna på andra plats efter "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul", men inte 2019. Då tappade Disneys tecknade seriefigurer tittare och Mello kunde gå om.

Mer än 3,6 miljoner såg finalen på Friends den 9 mars medan Kalle och hans vänner sågs av över 3,3 miljoner på julafton. Därmed tronar senaste Melodifestivalfinalen överst på tv-toppen som Sveriges populäraste tv-program, visar en sammanställning från mätföretaget MMS  

Tio i topplistan visar också hur väl Mello i övrigt står sig i konkurrensen. Deltävlingarna intar placeringarna 3-6 medan Andra chansen är på 8:e plats. Finalen av ESC finns där också, 2,6 miljoner såg John Lundvik komma femma i Tel Aviv den 18 maj.

(OBS! inga nyhetsprogram ingår i undersökningen)

Slutresultat:  Melodifestivalen 2019 ➭

Kommentarer