Han tackade nej till nästa års Mello

Det är minsann inte alla som svarar ja på erbjudandet om en plats i Melodifestivalen. Love Antell är en av dem.

I en dagsfärsk intervju för Tidningarnas Telegrambyrå, TT, säger han:
Jag fick frågan av Christer Björkman för några veckor sedan om jag ville vara med i Melodifestivalen. Jag kände att "det kan jag inte göra" eftersom att ett av mina ideal är att inte tävla i musik. 
Samtidigt vet jag att min äldsta grabb hade älskat att jag var med, så jag behövde några dagars betänketid innan jag tackade nej. Om jag till och med kan omvärdera Melodifestivalen har de satt djupa spår i mig, och jag kommer säkert att vara med i ett sådant sammanhang på grund av barnen.
Ärligt och utlämnande. Man förstår att han i nuläget tvekar och samtidigt öppnar upp för medverkan längre fram. Dock inte 2019.

Love Antell släppte sitt första album för sex år sedan. Kort tid därefter var han med i TV4:s "Så Mycket Bättre". Han började sin karriär som medlem i gruppen "Florence Valentin" innan han alltmer syntes till som soloartist. Några av hans senaste låtar som getts ut på singel är Tänker på pengar och Flytta på molnen.

Love Antell är säkerligen ett namn att lägga på minnet. Det är inte rätt läge för Mello nu men om några år - kanske.

Kommentarer