Hel vecka med Mellofeber i Eskilstuna

En egen slogan har debutanten bland Melodifestivalens städer skaffat inför nästa år. I den lyfter man fram att "Evolutionen" i meningen musikmässig utveckling och tillväxt nått Eskilstuna.

"Eskilstuna gör Musikevolution" i och med stadens värdskap för Andra Chansen den 29 februari. Något som ska synas och märkas när det väl är dags.

"Stig Sports Arena kommer bli fullsatt under genrepen och tv-sändningen helgen 28-29 februari. Men det kommer att att vara massa fester och evenemang hela den veckan, en vecka med Melodifestivalfeber i stan."

Det säger Martin Roos, chef vid kommunens eventbolag Destination Eskilstuna, till SVT:s lokala nyheter. Han fortsätter:

"Vi har jobbat jättelänge på att försöka få hit Mello och nu när det äntligen lyckas kommer det bli ett stort lyft för näringslivet. Eskilstuna kommer att leva upp, vi är supertaggade."

En del av festligheterna är tänkta för Fristadstorget, i alla fall den lördag då Andra Chansen avgörs. Tre miljoner kronor tror kommunen det kommer att kosta, men man räknar med att få igen de pengarna via intäkter från ökad handel och försäljning.

I ett pressmeddelande konstaterar Destination Eskilstuna  

Evenemang som Melodifestivalen skapar stolthet bland Eskilstunaborna och bevisar att vi kan arrangera stora event som skapar jobb i besöksnäringen.

Vi är en musikstad och Melodifestivalen befäster vår position.

Kommentarer