För att särskilja städerna åt har ESCsverige tidigare använt sig av flera metoder, bilder på arenorna som huserar deltävlingar och nya chanser, ibland kommun- och stadsvapen eller bara allmänna foton som kännetecknar städerna. Typ Stadshuset i Stockholm, Poseidon i Göteborg och Turning Torso i Malmö och så vidare.
Inför nästa år tar vi istället en titt på kommunernas slogans. Några är officiellt beslutade medan andra använts sedan tidernas begynnelse som smeknamn och - öknamn!
För att vara på plats i Melodifestivalens första deltävling ska vi till "Lejonstaden", eller förresten dit "Där idéer blir verklighet".
Är man inte född eller boendes i Linköping kanske det inte var så lätt att lista ut att det var den stan som åsyftades.
Eller vad sägs om att åka till "Staden vid vattnet" för att se tredje deltävlingen? Oj, så många städer vid vatten vi har i landet, finns hundratals att välja på!
Som tur är har denna stad en alternativ slogan: "Sveriges nordliga metropol", och då är säkert de flesta med på att det är Luleå som menas.
Alla fyra deltävlingar, andra chansen och finalen får sin vana trogen var sin egen sida på Mello ⇨
Där bli inte enbart slogans utan fakta och info om artisterna och deras låtar förstås. Och icke minst, resultat från varje omgång. Allt är dock inte riktigt klart än.
I november kan vi räkna med att SVT avslöjar samtliga 27 uttagna artister samt 28 låtar och vilka städers deltävlingar som väntar.
Kommentarer
Skicka en kommentar