ESC: Ryska sångerskan ville hoppa av

"Jag hade tankar på att dra mig ur Eurovision när förberedelserna inte gick som jag hoppats på. Men kanske allt berodde på att mina idéer var för oklara."

Så säger Julia Samojlova, Rysslands tävlande i årets ESC, i en intervju för den ryska nyhetsbyrån TASS. Hon verkar inte helt nöjd med det visuella framförandet, så som det blev till slut:

tass.ru/kultura

"Jag trodde jag skulle klara av uppgiften utan vidare, för detta var trots allt min dröm. Kanske var jag för obestämd, för naiv", säger hon.

Under framförandet satt Julia Samojlova på toppen av något som skulle föreställa en vulkan eller ett berg. Rekvisitan under dolde hennes rullstol. Varken under repetitionerna eller i direktsändning höll hennes röst låten igenom.

I Won't Break deltog i semifinal 2 och kom på 15:e plats av 18. Ryssland missade finalen för första gången på över 20 år och hamnade på en sammanlagd 36:e plats. Landets sämsta placering någonsin.


Kommentarer