I Lidköping har bandylaget Villa varit på krigsstigen mot kommunens politiker för att de förlagt nästa års sista deltävling i Sparbanken Arena. Samma arena bandylaget spelar sina hemmamatcher.
I skrivande stund verkar det dock som att tvisten har löst sig. Detta efter att kommunen lovat upprustning av Isstadion där Villa kan spela sin match den helgen Mello är i stan.
Det började med att bandyklubbens ordförande gick ut och sa att han var bekymrad över att Mello krockar med det viktiga slutspelet och tvingar bort dem från arenan. Tydligen är Villa oroad över det ekonomiska utfallet. Man har alltid mer publik under slutspelsperioden.
Men med ett publiksnitt på sina hemmamatcher på omkring 3 500 ska nog spelarna i Villa och andra lidköpingsbor vara glada över andra arrangemang som besöker Sparbanken Arena. Det tjänar nog alla på i omsättning räknat, och det gäller särskilt Melodifestivalen.
12 135 var på plats för Mello 2014
När Mello var i stan senast för fyra år sedan fylldes Sparbanken Arena under två dagar av en publik på totalt 12 135. Besökssiffran gäller de bägge genrepen och den tv-sända finalen. Det gör festivalen 2014 till det näst största publikdragande eventet.
Det ska mycket till för att det inte blir liknande publiksiffror också nästa år.
I Lidköping får vi klart med de två sista direktkvalificerade bidragen i Mello 2019. Detta när deltävling 4 avgörs den 23 februari.
Biljetterna dit och till alla andra städer släpps om 3½ vecka, den sista oktober.
I skrivande stund verkar det dock som att tvisten har löst sig. Detta efter att kommunen lovat upprustning av Isstadion där Villa kan spela sin match den helgen Mello är i stan.
Det började med att bandyklubbens ordförande gick ut och sa att han var bekymrad över att Mello krockar med det viktiga slutspelet och tvingar bort dem från arenan. Tydligen är Villa oroad över det ekonomiska utfallet. Man har alltid mer publik under slutspelsperioden.
Men med ett publiksnitt på sina hemmamatcher på omkring 3 500 ska nog spelarna i Villa och andra lidköpingsbor vara glada över andra arrangemang som besöker Sparbanken Arena. Det tjänar nog alla på i omsättning räknat, och det gäller särskilt Melodifestivalen.
12 135 var på plats för Mello 2014
När Mello var i stan senast för fyra år sedan fylldes Sparbanken Arena under två dagar av en publik på totalt 12 135. Besökssiffran gäller de bägge genrepen och den tv-sända finalen. Det gör festivalen 2014 till det näst största publikdragande eventet.
Det ska mycket till för att det inte blir liknande publiksiffror också nästa år.
I Lidköping får vi klart med de två sista direktkvalificerade bidragen i Mello 2019. Detta när deltävling 4 avgörs den 23 februari.
Biljetterna dit och till alla andra städer släpps om 3½ vecka, den sista oktober.
Kommentarer
Skicka en kommentar