Storfavoriten: Vår nästa Melodifestivalvinnare?

Tre dagar kvar till Mellofinalen. Det mesta talar för att härligt souldränkta Too Late For Love  med John Lundvik tar hem segern i Stockholm på lördag och blir Sveriges 59:e representant i ESC. Överallt är John och hans The Supremes-liknande kör i klar ledning.

Oddsen lästes av natten mot i dag onsdag och talar sitt tydliga språk. Följande snitt får braodds.com fram från fyra olika spelbolag.

Inte många har mycket att sätta emot John Lundvik. Hold You med Hanna Ferm & Liamoo är närmast men ändå långt ifrån. Det är en ledning i särklass och den är ovanligt stor för att vara strax före en Melodifestival-final ska avgöras.

Någon särskilt svensk företeelse med John Lundvik i topp verkar det heller inte vara. När mer än 6 000 röstat om vem de tror vinner Mello på den internationella sajten Eurovisionworld.com är mönstret detsamma. Här är Wiktoria populärare än hos spelbolagen medan Hanna & Liamoo någorlunda håller ställningarna.


Det är helt klart så att det är upplagt för en kväll att minnas för John Lundvik på lördag kväll. Det bekräftas från flera olika håll.

På brittiska Wiwibloggs.com fråga "Who should win the final of Melodifestivalen 2019?"  har hittills nästan 7 200 svarat. Flest, 21,56%, har angett John Lundvik. Tvåa är Wiktoria med 17,98% och trea Anna Bergendahl med 11,97% av rösterna.

Too Late For Love  leder också övertygande ESCsveriges pågående omröstning med 41% av rösterna. Tvåa med 20% ligger för närvarande Wiktorias Not With Me. Det går att rösta till och med lördag - finaldagen!

Vinnare av Melodifestivalen 2019 och Sveriges bidrag i Eurovision Song Contest i Tel Aviv i Israel samma år? Det mesta tyder på det. Favoritskapet för en enskild låt bland de tolv som tagit sig till Mellofinalen är ovanligt stort denna gången.

Kommentarer

  1. Första gången jag såg detta framträdandet fick jag samma känsla som första gången jag såg och hörde "Euphoria" Jag tror att han kan vinna hela Eurovision. Om han inte vinner ESC är det för att det är någon av de ännu inte släppta låtarna som är ännu bättre. Men jag säger det nu. I år vinner vi ESC igen!

    SvaraRadera
  2. så var det lite för mej med men inte helt som 'Euphoria', men i alle fall bästa vinnarfeeling sen 'Euphoria'
    'Hero' såg jag inte alls komma och dom andra låtarna sVerige haft trodde jag inte på skulle ha nån chans.

    jag menar på 2000-talet å inte gamla tider :)

    /frederik

    SvaraRadera

Skicka en kommentar